رسانه‌ها و هویت فرهنگی: مطالعه دانش‌آموزان متوسطه شهر یاسوج
رسانه‌ها و هویت فرهنگی: مطالعه دانش‌آموزان متوسطه شهر یاسوج

آرمان حیدری؛ سیدحمدالله اکوانی؛ محمدباقر کشفی

دوره 14، شماره 55 ، مهر 1392، ، صفحه 123-148

چکیده
  رسانه‌ها از مهم‌ترین منابع هویت بخشی عصر جدید هستند. اما، در مورد پیامدهای هویتی آنها، دیدگاهی سوژه را مقابل گفتمانِ هویتیِ رسانه‌ها منفعل می‌داند و دیدگاهی دیگر، برای سوژه‌ها نقش فعال‌تری قائل ...  بیشتر
مقایسة جنسیتی رابطة رسانه‌ها، هویت و سبک زندگی در بین جوانان شیراز
مقایسة جنسیتی رابطة رسانه‌ها، هویت و سبک زندگی در بین جوانان شیراز

شعله بحرانی؛ مریم سروش؛ مریم حسینی

دوره 12، شماره 47 ، مهر 1390، ، صفحه 103-120

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، مطالعة رابطة میان میزان استفاده از انواع رسانه‌ها (رسانه‌های جمعی و فناوری‌های جدید ارتباطی) با هویت و سبک ‌زندگی دختران و پسران جوان است. این پژوهش با رویکرد کمی و روش پیمایشی انجام ...  بیشتر
عوامل فرهنگی ـ اجتماعی مرتبط با هویت ملی نوجوانان شهر اهواز (مطالعه موردی: دانش‌آموزان شهر اهواز)
عوامل فرهنگی ـ اجتماعی مرتبط با هویت ملی نوجوانان شهر اهواز (مطالعه موردی: دانش‌آموزان شهر اهواز)

مجید موحد؛ فرزانه کاووسی

دوره 12، شماره 46 ، تیر 1390، ، صفحه 113-132

چکیده
  پرسش اصلی پژوهش حاضر این است که عوامل فرهنگی ـ اجتماعی مرتبط با هویت ملی چیست؟ بدین منظور 600 نفر از دانش‏آموزان (دختر/ پسر) دبیرستانی شهر اهواز به روش پیمایشی و با استفاده از ابزار پرسشنامه مورد مطالعه ...  بیشتر