- احمدلو، حبیب؛ افروغ، عماد (۱۳۸۱)؛ «رابطه هویت ملی و هویت قومی در جوانان تبریز»، فصلنامه مطالعات ملی، س ۴، ش۱۳، صص 142-109.
- پروند، محمدحسین (1385)؛ مقدمات برنامه ریزی آموزشی، تهران: نشر شیوه.
- جدیدی نورآبادی، اکبر (۱۳۹۴)؛ «تحلیل محتوای کتابهای فارسی و علوم اجتماعی از حیث توجه به هویت ملی بر محور استانداردهای مصوب»، فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، س 3، ش 11، صص 48-41.
- جنکینز، ریچارد (۱۳۸۱)؛ هویت اجتماعی، ترجمه تورج یاراحمدی، تهران: شیرازه.
- حاجیانی، ابراهیم (۱۳۷۹)؛ «تحلیل جامعهشناختی هویت ملی در ایران»، فصلنامه مطالعات ملی، س 2، ش ۵، صص 228-192.
- حجازی، الهه؛ فرتاشی، سهیلا (۱۳۸۵)؛ «بررسی رابطه سبکهای هویت و تعهد هویت با کیفیت دوستی»، فصلنامه روانشناسی و علوم تربیتی، س 1، ش ۳۶، صص 184-۱۶۷.
- داوریاردکانی، نگار (۱۳۸۶)؛ «بررسی نمادهای هویت ایرانی و زبان فارسی»، فصلنامه مطالعات ملی، س ۸، ش ۲، صص 76-64.
- ریو، جان مارشال (1388)؛ انگیزش و هیجان، ترجمه یحیی سیدمحمدی، تهران: ویرایش.
- سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه (1385)؛ روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران: اگاه.
- صادقزاده، رقیه؛ منادی، مرتضی (۱۳۸۷)؛ «جایگاه نمادهای هویت ملی در کتابهای ادبیات فارسی و تاریخ(علوم انسانی)»، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، س 7، ش ۲۷، صص 137-۱۲۵.
- صالحیعمران، ابراهیم؛ شکیبائیان، طناز (۱۳۸۶)؛ «میزان توجه به هویت ملی در کتابهای ابتدایی»، فصلنامه مطالعات ملی، س ۸، ش 1، صص 76-۶۴.
- عطاران، محمد (1383)؛ جهانی شدن و فناوری اطلاعات و تعلیم و تربیت، تهران: توسعه فناوری آموزشی مدارس هوشمند.
- فتحی واجارگاه، کوروش (1384)؛ اصول برنامهریزی درسی، تهران: ایران زمین.
- فیاض، ایراندخت؛ ایمانیقوشجی، فریبا (۱۳90)؛ «بررسی نمادهای هویت ملی در کتابهای تاریخ و علوم اجتماعی در سال 89-1388»، فصلنامه روانشناسی تربیتی، س 6، ش 17، صص 63-۲۹.
- قاسمی، یارمحمد (۱۳۸۳)؛ «بررسی میزان تعلق دانشآموزان متوسطه به هویت ملی»، فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت، س ۱، ش 19، صص 172-۱۴3.
- کارسالاری، سیدنعمتالله (۱۳۸۶)؛ تحلیل محتوای مؤلفههای اویت ملی در کتابهای درسی راهنمایی، پایاننامه ارشد، مازندران، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی.
- کاستلز، مانوئل (۱۳۸۵)؛ عصر اطلاعات، ترجمه افشین خاکباز، احمد عقیلیان، تهران: طرح نو.
- گوتک، جرالد (1387)؛ مکاتب فلسفی و آراء تربیتی، ترجمه محمدجعفر پاکسرشت، تهران: سمت.
- مجتهدزاده، پیروز (۱۳۸۹)؛ «هویت ملی و تاریخنگاری»، کتاب ماه، دوره 4، ش 134، صص 23-18.
- مشایخ، فریده (1383)؛ دیدگاههای نو در برنامهریزی آموزشی، تهران: سمت.
- معروفی، یحیی، پناهی توانا، صادق (۱۳۹۲)؛ «جایگاه مؤلفههای ملی ـ مذهبی در محتوای کتابهای ادبیات فارسی دوره متوسطه»، فصلنامه تعلیم و تربیت، دوره 13، ش ۱2۰، صص 103-۸۴.
- ملکی، حسن (1388)؛ برنامهریزی درسی،مشهد: پیام اندیشه.
- منصوری، علی؛ فریدونی، آزیتا (۱۳۸۸)؛ «تبلور هویت ملی در کتابهادرسی بررسی محتوایی کتابهای فارسی دوره ابتدایی»،فصلنامه مطالعات ملی، س ۱۰، ش ۲، صص 48-28.
- نادرپور، نادر (۱۳۷۳)؛ «ایرانیان یکه سواران دوگانگی»، ایران نامه، دوره 12، ش ۴۷، صص 472-۴۳۹.
- هاشمی، سیدضیاء؛ قربانعلیزاده، مژده (۱۳۹۲)؛ «هویت ملی در کتابهادرسی جامعهشناسی 1 و2»، فصلنامه جامعهشناسی آموزش و پرورش، دوره 4، ش 4، صص 207-۱۷۵.
- ورجاوند، پرویز (۱۳۷۳)؛ «آیینهای ملی عامل حفظ وحدت ملی»، گزارش، س 5، ش ۷۳، صص 56-55.
یارمحمدیان، محمدحسین (1386)؛ اصول برنامهریزی درسی، تهران: یادواره کتاب.