دوره 24 (1402)
دوره 23 (1401)
دوره 22 (1400)
دوره 21 (1399)
دوره 20 (1398)
دوره 19 (1397)
دوره 18 (1396)
دوره 17 (1395)
دوره 16 (1394)
دوره 15 (1393)
دوره 14 (1392)
دوره 13 (1391)
دوره 12 (1390)
دوره 11 (1389)
دوره 10 (1388)
دوره 9 (1387)
دوره 8 (1386)
دوره 7 (1385)
دوره 6 (1384)
دوره 5 (1383)
دوره 4 (1382)
دوره 3 (1381)
دوره 2 (1379)
دوره 1 (1378)
کلیدواژهها = تحلیل محتوا
تعداد مقالات: 13
آموزش هویت ملی در فیلمهای آموزشی شبکه شاد (مطالعه موردی: درس مطالعات اجتماعی دوره متوسطه اول)
دوره 23، شماره 92 ، دی 1401، ، صفحه 169-189
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، تحلیل محتوای فیلمهای آموزشی درس مطالعات اجتماعی ارائهشده در شبکه شاد دورهی متوسطهی اول، به لحاظ توجه به آموزش هویت ملی در ابعاد مختلف بود. روش پژوهش کمی و از نوع تحلیل محتوای ... بیشترتحلیل محتوای بیانیهی گام دوم انقلاب بر مبنای مؤلفه های هویتآفرینی اسلامی-ایرانی
دوره 23، شماره 89 ، فروردین 1401، ، صفحه 33-51
چکیده
یکی از موضوعهای اساسی دنیای مدرن، مسئلهی هویت ملی است که در این مطالعه، پژوهشگران بهدنبال تحلیل این مفهوم در متن بیانیهی گام دوم رهبر معظم انقلاب هستند. در این پژوهش با رویکردی غیرپیدایشی، مؤلفههای ... بیشترسیاست هویت در کتابهای تعلیمات اجتماعی دوره اول متوسطه
دوره 22، شماره 88 ، دی 1400، ، صفحه 7-24
چکیده
آموزشوپرورش از مهمترین و تأثیرگذارترین نهادهایی است که سیاست هویتی دولتها را در عمل اجرا میکند و کتب درسی مهمترین منبعی هستند که با بررسی آنها میتوان به درک روشن و واضحی از سیاستهای ... بیشترمؤلفههای ایثار و شهادت در کتابهای درسی دورهی متوسطه دوم
دوره 21، شماره 84 ، دی 1399، ، صفحه 67-84
چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی وضعیت محتوای کتابهای درسی دوره متوسطه دوم درخصوص توجه به مؤلفههای مفهومی ایثار و شهادت است. روش پژوهش توصیفی و از نوع تحلیل محتوا است. جامعهی پژوهشی شامل تمام کتابهای درسی ... بیشتربررسی مؤلفههای هویت ملی در کتابهای فارسی ابتدایی (تألیفهای جدید 1398)
دوره 21، شماره 83 ، مهر 1399، ، صفحه 65-84
چکیده
هدف پژوهش حاضر «بررسی مؤلفههای هویت ملی در کتابهای فارسی ابتدایی (تألیفهای جدید 1398)» است. به منظور وصول به هدف فوق از روش تحلیل محتوا استفاده کردهایم. ابزار پژوهش سیاههی تحلیل محتوا بود. ... بیشتربررسی وضعیت مؤلفههای هویت ملی در کتابهای درسی پایه دوازدهم
دوره 20، شماره 78 ، تیر 1398، ، صفحه 61-76
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت مؤلفههای هویت ملی در کتابهای درسی پایه دوازدهم متوسطه نظری انجام شده است. این پژوهش توصیفی و از نوع تحلیل محتوا است. جامعه آماری پژوهش، شامل همهی کتابهای درسی پایه ... بیشترتحلیل محتوای کتابهای پیام آسمانی دوره اول متوسطه براساس مؤلفههای هویت دینی
دوره 19، شماره 74 ، تیر 1397، ، صفحه 83-96
چکیده
هدف از مطالعه حاضر تحلیل محتوای کتابهای درسی پیامهای آسمانی دورهی اول متوسطه براساس مؤلفههای هویت دینی است. جامعه آماری پژوهش، کتابهای پیام آسمانی دوره اول متوسطه (هفتم، هشتم و نهم) است. استفاده ... بیشترهویت ملی در کتب مطالعات اجتماعی دورۀ ابتدایی
دوره 15، شماره 60 ، دی 1393، ، صفحه 49-71
چکیده
حفظ و بازتولید هویت ملی از مهمترین نقشهای آموزش و پرورش رسمی به شمار میآید. پژوهش حاضر با هدف تحلیل این نقش، به بررسی مفهوم هویت ملی در کتب مطالعات اجتماعیِ دورة ابتدایی میپردازد. در این راستا، ... بیشترتحلیل محتوای جلوههای ایثار در سینمای دفاع مقدس طی سالهای 1360 تا 1386
دوره 15، شماره 57 ، فروردین 1393، ، صفحه 47-72
چکیده
ارزشهای دفاع مقدس در جامعة اسلامی ما جزء ارزشهای اجتماعی قلمداد میشوند، که به سطح ارزشهای ملی ـ مردمی رسیدهاند و اینک دغدغة حفظ آنها مسألهای اجتماعی محسوب میشود. این ارزشها با توجه به جذابیت ... بیشترتحلیل محتوای هویت ایرانی در داستان سیاوش شاهنامة فردوسی
دوره 13، شماره 49 ، فروردین 1391، ، صفحه 87-109
چکیده
هویت از زمانی شکل میگیرد که فرد از خود میپرسد «کیستم»؛ بنابراین مسئلة هویت را میتوان مسئلة «معنا» دانست. در حقیقت انسان با پرسش از «کیستی» به دنبال پی بردن به معنای خود است؛ این معنا ... بیشتربازنمایی هویت ملی در نشریات دانشجویی (بررسی موردی: نشریات دانشجویی دانشگاه کردستان)
دوره 12، ویژه نامه (آموزش عالی، هویت و همبستگی ملی) (1) ، بهمن 1390، ، صفحه 125-148
چکیده
با درک اهمیت و جایگاه هویت ملی به مثابة دربرگیرندهترین سطح هویت جمعی در برقراری و تداوم همبستگی ملی، این پژوهش در صدد است تا میزان بازنمایی هویت ملی را در نشریات دانشجویی دانشگاه کردستان، در قالب بررسی ... بیشتربررسی میزان توجه به مؤلفههای هویت ملی در کتابهای درسی دورة راهنمایی
دوره 9، شماره 35 ، مهر 1387، ، صفحه 3-25
چکیده
پژوهش حاضر با هدف توصیف میزان توجه به مؤلفههای هویت ملی در کتابهای درسی دورة آموزش راهنمایی ایران انجام شده است. بدین منظور با بهرهگیری از روش تحلیل محتوا، سی جلد کتاب درسی دورة آموزش راهنمایی سال ... بیشترجایگاه هویت در پایاننامههای دانشجویی (بررسی موردی؛ پایاننامههای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری رشتههای علوم سیاسی و روابط بینالملل دانشگاههای دولتی شهر تهران)
دوره 8، شماره 31 ، مهر 1386، ، صفحه 81-98